lördag, juni 04, 2011

Tack Kosmos!

När kvällen kommer och jag har krupit ner i sängen brukar jag gå igenom dagen som gått. Jag brukar fokusera på det som varit bra, som jag vill tacka Kosmos för och det som jag vill be om hjälp med. Det kan till exempel vara att solen sken från en klarblå himmel eller att jag fick en gratis kopp kaffe av tjejen på caféet. Eller att jag stod upp för mig själv i en konfliktsituation, där jag annars skulle ha lagt mig på rygg och bett om ursäkt.

Det är lätt att fastna på det som varit negativt eller inte fungerat under dagen. För så fungerar hjärnan. Den scannar av verkligheten och söker upp negativa saker och problem, för att lösa dem för vår överlevnad. Men vi kan faktiskt välja vad vi fokuserar på. Istället för att ha fokus på det som inte fungerar kan vi välja att lägga fokus på det som fungerar och är positivt. Det gör att vi mår bättre, blir gladare och attraherar mer av det vi vill ha i vårt liv.

Jag har t ex vuxit upp med mantrat att "vi har inte råd, det finns inte pengar till...". Då ligger fokus på avsaknaden av en massa saker. Nu är jag medveten om det och kan istället fokusera på det jag redan har i mitt liv. För det vi fokuserar på växer, oavsett om det är positivt eller negativt.

Attraktionslagen fungerar så att det vi väljer att fokusera på attraherar vi. Det spelar ingen roll om det är positivt eller negativt. Kosmos har inga sådana värderingar. Det är vi människor som värderar. Att fokusera är som att skicka ut en order till Kosmos. Den ordern kommer att verkställas förr, eller senare, beroende på hur stark vår önskan är att den ska inträffa och hur ofta vi tänker på den. Kosmos kommer att verkställa ordern oavsett om den är bra eller dålig för oss. Så om vi vill ha ett gott liv och må bra är det av största vikt att vi sänder ut positiva tankar och känslor till Kosmos.

Vill vi t ex ha mer pengar handlar det om att fokusera på det vi redan har och har uppnått i livet. Och framför allt att känna hur det känns när vi har det vi vill ha. Upplev känslan av överflöd. Ju starkare känsla desto mer av det kommer vi att dra till oss..Det vi ber om fåt vi, förr eller senare. Men vi måste be om det för att få det pga att vi har en fri vilja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar